Acest site foloseste cookie-uri pentru a imbunatati experienta de navigare. Daca folositi website-ul nostru, sunteti de acord cu salvarea de cookie-uri in calculatorul / dispozitivul dumneavoastra. Pentru mai multe optiuni cu privire la cookies, accesati sectiunea setari a browser-ului dumneavoastra.

Abonare newsletter

* indicates required

 

Contact

Magazin Roinita
tel: 0722 201277
magazin@roinita.ro

NOUTĂŢI

arr3Sistem de reduceri pe baza de puncte de fidelitateIn cadrul magazinului www.roinita.ro, a fost implementat un "Sistem de Reduceri" care functioneaza... arr3Vitamina D este numita "vitamina soarelui". Ce PROBLEME pot aparea daca Vitamina D este insuficienta? Vitamina D este numita "vitamina... arr3POVESTEA TRIO VERDE   TRIO VERDE – SECRETUL NATURAL AL STRALUCIRII TALE Trio Verde este un brand românesc ce... arr3Helioterapia sau baia de soare, terapie cu razele soarelui   Helioterapia sau baia de soare este tratamentul care constă în expunerea parțială sau totală a... arr3Partenerihttp://gabryelles-blog.com/       http://www.ananaghi.ro/             Blogul... arr3Raw Generation Expo, Editia X, 19-20 martie la BucurestiA 10-a editie a Expozitiei Nationale Raw Generation se va desfasura pe 19-20 martie la Bucuresti,...


Vitamina D este numita "vitamina soarelui".

Ce PROBLEME pot aparea daca Vitamina D este insuficienta?

Vitamina D este numita "vitamina soarelui".

✔ Vitamina D este diferita de celelalte vitamine, deoarece organismul nostru are capacitatea de a o produce aproape in totalitate, luand doar o mica parte din alimente.
✔ Expunerea la soare este cea mai buna metoda de a asimila Vitamina D, insa exista si alimente bogate in vitamina D.
✔ Persoanele cu o piele mai închisă la culoare au o abilitate mai scăzută de a produce Vitamina D.
✔ Persoanele care se confruntă cu problema kilogramelor în plus, pot suferi de un deficit de Vitamina D.

Suplimentarea este neaparat necesara din luna octombrie, deoarece pana la aceasta data se epuizeaza rezervele sintetizate de organism in timpul verii.

Rezerva de vitamina D inmagazinata in timpul verii este consumata de organism in decurs de 6 saptamani, astfel ca, pana in lunile de toamna-iarna, chiar de la sfarsitul lunii octombrie nivelul vitaminei D poate scadea alarmant, ceea ce constituie pericole serioase pentru sanatatea noastra.

Vitamina D este materia prima pentru sinteza unui hormon vital ce are rol in dezvoltarea sanatoasa a celulelor.

Boli care pot fi rezultatul deficitului de Vitamina D:

  • astm si alergii
  • osteoporoza
  • aparitia diabetului
  • slabirea imunitatii
  • boli tumorale
  • probleme ale sintezei elementelor sanguine
  • depresie

Datorita rolului ei in dezvoltarea celulelor, mentinerea unui nivel optim de vitamina D este deosebit de importanta in primul rand la copiii mici, a caror piele este protejata pe timpul verii cu creme cu factor ridicat de protectie UV.

Astfel nu se poate sintetiza suficienta vitamina D pe cale naturala si iarna consumam prea putine alimente care contin vitamina D.

Cu alte cuvinte, Vitamina D, tot anul!

Vei sti că îti lipseste vitamina D dacă:

  • te dor frecvent oasele
  • prezinti slăbiciune musculară
  • ai probleme cu vederea
  • ti-e somn în timpul zilei
  • obosesti repede, ti-e sete tot timpul etc.

 

Luati-o in serios!

Din 2012 specialistii recomanda o crestere de 10 ori a dozei recomandate mai demult (mentinuta si in uzanta actuala) in lunile din intervalul noiembrie-martie:

-de la 200 IU la 1500-2000 IU zilnic!

In cazul persoanelor supraponderale, se recomanda chiar o doza si mai mare, pana la 3000-4000 IU zilnic.

(IU = unitati internationale, unitatea de masura internationala a vitaminelor)

Odata cu disparitia lipsei cronice de Vitamina D, rata de mortalitate a populatiei ar scadea cu 7-10 procente si durata medie de viata ar creste cu 2-3 ani.


Cateva alimente bogate in Vitamina D, ar fi:

  • somon, macrou, ton, sardine,
  • oua,
  • ficat de vită,
  • cerealele,
  • nucile,
  • merele,
  • lactatele etc.

 


PĂRERILE ŞI ÎNTREBĂRILE VIZITATORILOR

 

ZGJmNDJkZ